HET RULLEN

Service & Garantie

Bij Het Rullen Hoveniers kunt u rekenen op de beste klantenservice. Hieronder leest u wat deze klantenservice inhoudt.

Om de klanten waar wij een tuin hebben aangelegd te ondersteunen bij het onderhoud van hun tuin, maakt onze servicemedewerker Hein van Roij periodiek een afspraak om de tuin te komen bekijken. Tijdens de bezoeken geeft hij u tips and tricks om de tuin goed te onderhouden en voert hij ook telkens een nacontrole uit op de planten die dood zijn gegaan, zodat wij ze snel (en gratis) kunnen vervangen.

Hoewel wij zeer nauwkeurig en met de beste materialen werken, komt het wel eens voor dat na verloop van tijd een tegel verzakt, een houten plank krom trekt of een ander onderdeel van de tuin niet meer helemaal optimaal is.
Wij lossen dit zonder discussie en gedoe snel voor u op. Lees hieronder meer over onze garantie, voorwaarden of onze veelgestelde vragen.

De bezoeken van onze servicemedewerker zijn gratis

Een servicebezoek duurt meestal maximaal een half uur. De eerste jaren zal onze servicemedewerker wat vaker langs komen, in latere jaren als de tuin meer volwassen is nog één keer per jaar.

Garantie

Om optimaal te kunnen genieten van uw tuin bieden wij u een garantie van 10 jaar. Met deze garantie kunt u zorgeloos genieten van uw tuin.

  • Garantie op alle bouwwerken, planten en gazon die wij aanleggen voor de duur van 10 jaar. Deze onderdelen kunnen bijvoorbeeld zijn: de verharding, een terrasoverkapping, een vijver, een pergola, een tuinmuur, de verlichting, de beregeningsinstallatie, de planten en het gazon.
  • Een nieuwe plant als de door ons aangeplante plant in uw tuin doodgaat. Wij vergoeden deze dan volgens de oorspronkelijke, door ons aangeplante maat gedurende 10 jaar.

Voorwaarden

Hoewel we deze garantie het liefst onbeperkt zouden geven, zijn er toch een aantal voorwaarden aan verbonden. We hebben deze tot een minimum beperkt en zijn volgens ons allemaal logisch en met gezond verstand voor iedereen te begrijpen:

  • De tuin wordt op de juiste manier door u gebruikt en onderhouden, met ondersteuning van onze servicemedewerker die periodiek bij u op bezoek komt en onderhoudsadviezen geeft. U kunt er uiteraard ook voor kiezen om het onderhoud door ons te laten uitvoeren. Indien de tuin ondeskundig en/of onzorgvuldig wordt onderhouden of gebruikt, dan komt de garantie te vervallen.
  • Voor alle apparatuur (bijvoorbeeld tuinverlichting, vijverpompen, vijverfilters, beregeningscomputers en buitenkeukens) geldt de garantietermijn van de leverancier. We zullen de betreffende garantietermijnen duidelijk op de offerte vermelden.
  • Schade aan de tuin als gevolg van extreme weersinvloeden, zoals overvloedige regen, hagel, storm en blikseminslag valt buiten de garantie.
  • Schade aan planten door ziekten en plagen vallen buiten de garantie. Het gaat hier bijvoorbeeld om een insectenplaag of konijnenvraat.

“Vriendelijke, betrouwbare vakmensen met een prachtige tuin als resultaat. Boven verwachting!”

Klanttevredenheidscijfer: 9,5 – De heer en mevrouw Ivits, Eindhoven,

Veelgestelde vragen

Tuinontwerp

Zijn de afspraken vrijblijvend?

De eerste oriënterende afspraak voor uw nieuwe tuin is altijd vrijblijvend. Tijdens de eerste afspraak, en dus de eerste kennismaking met elkaar, bespreken we uw wensen voor uw nieuwe tuin, gecombineerd met onze creatieve ideeën.

Ook besteden we aandacht aan het budget voor de nieuwe tuin en of dit realistisch is in relatie tot de wensen die u heeft. Voordat we een tuinontwerp gaan maken, zorgen we er voor dat u een globale indicatie ontvangt van de kosten voor de aanleg van uw nieuwe tuin.

Pas als u aan ons een opdracht geeft om een tuinontwerp te maken, brengen we aan u een afgesproken bedrag in rekening.

Kunnen afspraken ook in de avond plaatsvinden?

We proberen een afspraak overdag of op een zaterdag in te plannen. Als het niet lukt om een voor beide passend moment te vinden, dan kan een afspraak op in de avond plaatsvinden.

Komt u voor een afspraak naar ons toe?

Indien u een bestaande tuin heeft die u wilt veranderen, dan komen we voor de eerste oriënterende afspraak graag naar u toe. Door de bestaande tuin te zien, kunnen we u beter adviseren over uw nieuwe tuin.

Indien u een tuin bij een nieuwbouwwoning die nog in aanbouw is, wilt laten aanleggen, dan is het vaak niet mogelijk om op de locatie te gaan kijken of af te spreken. De eerste afspraak kan dan bij ons plaatsvinden of in uw huidige woning. Aan de hand van een bouwtekening en impressie van de nieuwe woning kunnen we het gesprek over uw nieuwe tuin voeren.

De presentatie van het tuinontwerp vindt altijd bij ons plaats omdat we nieuwe tuin graag op een groot scherm presenteren. In onze showroom kunnen we bovendien de materialen die we in uw nieuwe tuin verwerken laten zien.

Maken jullie 3D ontwerpen?

Voor alle tuinen die we ontwerpen maken we een 2D tuinontwerp. Vaak maken we ook een 3D tuinontwerp en animatie. Dit hangt af van uw tuin en uw wensen. Of we wel of niet een 3D ontwerp maken, bespreken we met u voordat we starten met het maken van het tuinontwerp.

Een animatie is een 3D film van uw nieuwe tuin. Met de animatie krijgt u het gevoel alsof u door uw nieuwe tuin loopt, zodat u zich een betere voorstelling van uw nieuwe tuin kunt maken.

Wat kost een tuinontwerp?

Wij maken tuinontwerpen vanaf € 500,00 inclusief btw. De prijs hangt af van de grootte van de tuin. In een vrijvlijvende gesprek kunnen we met u bespreken wat de prijs voor het ontwerp van uw tuin is.

Zijn er nog wijzigingen mogelijk op een gepresenteerd tuinontwerp?

Dat kan zeker. Vaak zien we dat er na de presentatie van het tuinontwerp op details nog een aantal wijzigingen gewenst zijn. Op deze manier kunnen we het ontwerp voor uw nieuwe tuin nog beter laten aansluiten bij uw wensen.

Houden jullie rekening met duurzaamheid in de tuinontwerpen die jullie maken?

Dat doen we tegenwoordig eigenlijk in alle ontwerpen. Zie hiervoor duurzaamheid

Tuinaanleg

Lichten jullie de buren in als jullie starten met de aanleg van de tuin?

Op de dag dat we starten met onze werkzaamheden doen onze hoveniers een briefje bij uw buren in de bus waarin we aangeven dat we uw tuin gaan aanleggen. In het briefje geven we aan dat we de overlast zoveel mogelijk proberen te beperken. Ook staan onze contactgegevens op het briefje, zodat uw buren contact met ons kunnen opnemen als ze eventueel hinder ondervinden van onze werkzaamheden. Dit komt in de praktijk bijna nooit voor.

Wat kost de aanleg van een nieuwe tuin?

Elke tuin is maatwerk. Om een indicatie te geven van de kosten van uw nieuwe tuin, is het nodig om globaal te weten wat uw wensen zijn. Dit bespreken we in een vrijblijvend gesprek. Aan de hand van uw wensen maken we een kostenindicatie en weet u globaal wat de aanleg van uw nieuwe gaat kosten.

Hoe lang duurt de aanleg van een nieuwe tuin?

Dit hangt af van de grootte van de tuin en de elementen die in de tuin voorkomen. U kunt zich waarschijnlijk wel voorstellen dat het aanleggen van een gazon heel wat sneller gaat dan het plaatsen van een terrasoverkapping of het aanleggen van een vijver.

Met sommige tuinen zijn onze hoveniers 1 tot 2 weken bezig, maar er zijn ook grote, complexe tuinen waar we wel 3 maanden aan werken.

Werken jullie met vakmensen?

Wij werken met teams van hoveniers, waarvan minstens één van de teamleden vakbekwaam hovenier is met ervaring in het aanleggen van tuinen.

Hoe laat beginnen jullie hoveniers met werken?

Afhankelijk van het seizoen starten onze hoveniers hun werkdag ergens tussen 7.00 en 8.00 uur. Bij de start van de werkzaamheden geven wij altijd van tevoren aan hoe laat u onze hoveniers kunt verwachten.

Hebben we een vast aanspreekpunt tijdens de tuinaanleg?

Over het algemeen werken wij in teams van twee hoveniers, waarvan één hovenier het aanspreekpunt voor u is. Onze hoveniers zullen dit duidelijk met u bespreken bij de start van de werkzaamheden.

Hoe doen jullie de oplevering van de tuinaanleg?

Nadat de tuinaanleg is afgerond komen wij de tuin opleveren. Tijdens de oplevering van de tuin vragen we naar uw ervaringen tijdens de aanleg. Ook ontvangt u van onze diverse onderhoudstips voor het bemesten en snoeien van de planten, afgestemd op uw tuin. En we geven u informatie over onze verdere serviceverlening.

Tuinonderhoud

Werken jullie met een vaste prijs of kunnen jullie het werk ook per uur uitvoeren?

Sommige klanten vinden het fijn om een vaste prijs af te spreken voor het uitvoeren van de tuinwerkzaamheden. Andere klanten rekenen liever per uur af. Bij ons is het allebei mogelijk.

Is het mogelijk om een onderhoudsabonnement voor onze tuin af te sluiten?

Als u houdt van gemak dan is een onderhoudsabonnement zeker iets voor u. We bieden verschillende abonnementsvormen aan, afgestemd op uw wensen en uw tuin. Twee, drie of vier onderhoudsbeurten per jaar om de ‘grote’ werkzaamheden in uw tuin door onze hoveniers te laten uitvoeren. Of iedere maand tot wekelijks onderhoud om u alle werkzaamheden uit handen te nemen.

Kunnen jullie een grote boom uit de tuin rooien?

Dat kunnen wij zeker. U kunt ons inschakelen voor alle onderhoudswerkzaamheden in uw tuin.

Kunnen we door jullie ook alleen een haag laten knippen?

U kunt bij ons ook terecht om één of enkele werkzaamheden in uw tuin door onze hoveniers te laten uitvoeren, zoals bijvoorbeeld het knippen van een haag, het snoeien van een boom of het verticuteren van het gazon in uw tuin.

Wat voor meststoffen gebruiken jullie?

Voor de bemesting van de planten en het gazon in de tuinen die we aanleggen en onderhouden gebruiken we altijd organische meststoffen (en geen kunstmest). Dit is beter voor planten en gazon, omdat de voeding veel langzamer vrij komt. Planten (en dus ook grasplanten) moeten meer moeite doen om aan de voeding te komen, waardoor zij een sterker wortelgestel ontwikkelen.

Voeren jullie ongediertebestrijding uit?

Wij voeren enkel ongediertebestrijding uit door het inzetten van natuurlijke vijanden tegen bijvoorbeeld luizen, buxusmot, engerlingen en emelten. Kijk voor meer informatie op: ongediertebestrijding

Gebruiken jullie elektrisch gereedschap?

Voor het onderhoud van de tuin maken wij gebruik van onder andere heggenscharen en bladblazers. De meeste apparaten die wij gebruiken werken op accu. Ze zijn stiller in gebruik en minder belastend voor het milieu.

Service & Garantie

Wat houdt 10 jaar garantie precies in?

De belangrijkste reden dat wij u 10 jaar garantie geven op uw tuin is dat wij willen dat u jaren zorgeloos kunt genieten van uw tuin. Wat de garantie precies inhoudt leest u op onze Service & Garantie pagina.

Geldt 10 jaar garantie voor alle werkzaamheden en materialen?

De 10 jaar garantie geldt voor alle werkzaamheden en materialen in uw tuin, mits u uw tuin op een normale en juiste manier gebruikt en onderhoudt. Voor alle apparatuur in uw tuin (denk daarbij aan bijvoorbeeld een vijverpomp of tuinverlichting) volgen wij de garantie van de leverancier.

In totaal hebben we 4 voorwaarden gesteld. Deze kunt u vinden op onze Service & Garantie pagina.

Waarom geven jullie deze garantie?

Realiseert u zich het volgende: Stel u laat een nieuw huis bouwen. Dan is het huis af en klaar op het moment dat de aannemer het huis oplevert. Dit in tegenstelling tot wanneer u een nieuwe tuin laat aanleggen.

Als wij een nieuwe tuin aanleggen, dan is deze niet klaar (in de zin van volgroeid) op het moment dat wij de tuin opleveren. Planten moeten bijvoorbeeld nog gaan groeien en bloeien, en hagen moeten de komende jaren nog in de juiste vorm geknipt worden. Eigenlijk is de nieuwe droomtuin die wij u beloofd hebben, pas na enkele jaren gerealiseerd. Daar hebben wij uw hulp voor nodig!
Daarom vinden wij het ook volstrekt logisch dat wij u in deze tussenliggende periode helpen om deze droomtuin volwassen te laten worden en u ook in de jaren daarna nog te ondersteunen met onze service en garantie. Zodat u zorgeloos kunt genieten van uw tuin. Dit is de belangrijkst reden waarom wij deze uitgebreide service en garantie geven.

Hebben jullie de prijs verhoogd om de garantie kunnen verlenen?

Nee, wij hebben absoluut de prijs niet verhoogd. Onze prijzen zijn hetzelfde gebleven. Deze service en garantie bieden wij extra aan zonder meerkosten, omdat wij het belangrijk vinden dat onze klanten optimaal en zorgeloos kunnen genieten van hun tuin.

Over bijvoorbeeld het vervangen van dode planten of het recht leggen van een verzakte tegel (of iets anders wat niet hersteld moest worden), deden wij tot nu toe nooit moeilijk. Ook al was het al een aantal jaren geleden dat wij de tuin hadden aangelegd. Vanaf nu is het duidelijk vastgelegd in een duidelijke belofte naar u toe.

Vallen weersextremen ook binnen de garantie?

Een tijdje geleden zijn delen van Brabant getroffen door een gigantische onweersbui met veel hagel. U zult het zich misschien nog wel herinneren. De schade aan woningen en bedrijfsgebouwen was groot. Ook de tuinen hebben toen erg geleden door dit heftige weer. U zult hopelijk begrijpen dat dit soort weersextremen niet onder de garantie vallen.
Tegelijkertijd beseffen wij ons dat een strakke lijn hier moeilijk te trekken is. Want wat is de garantie bij een lange vorstperiode of overvloedige regenval? Dit is een lastig punt in de garantieverlening. Hopelijk krijgen we zo min mogelijk met weerextremen te maken, maar mocht toch iets extreems voorvallen dan zullen we met u in gesprek gaan en verwachten we er in alle redelijkheid samen uit te komen.

Valt het onderhoud van het gazon in mijn tuin binnen de gratis serviceverlening?

Het reguliere onderhoud van het gazon, zoals bemesten, verticuteren en bijzaaien met graszaad valt niet onder onze gratis serviceverlening. U kunt deze werkzaamheden zelf uitvoeren aan de hand van de tips en adviezen die wij u geven. Indien u deze werkzaamheden door ons wilt laten uitvoeren, dan doen wij dat natuurlijk graag. Wij zullen de gemaakte uren en (eventueel) materialen dan aan u doorberekenen.

Valt het uitvoeren van onderhoud van de tuin ook onder de garantie?

Nee, tuinonderhoud valt niet onder de garantie. Wij verlenen u wel extra service. Deze service houdt in dat onze servicemedewerker u periodiek (één of enkele keren per jaar) bezoekt om samen met u te kijken hoe uw tuin er bij ligt. Hij geeft u tips over hoe u de ontwikkeling van uw tuin verder kunt verbeteren en zal ook aangeven welke onderhoudswerkzaamheden moeten worden uitgevoerd. U kunt deze onderhoudswerkzaamheden natuurlijk zelf uitvoeren, maar u kunt er ook voor kiezen om het werk vakkundig door onze hoveniers te laten uitvoeren. Als u kiest voor deze laatste optie dan zullen wij u altijd duidelijk van tevoren informeren over de kosten.

Verder houdt onze service in dat u bij de oplevering van uw tuin een overzicht met onderhoudstips voor uw tuin krijgt waar u zelf mee aan de slag kunt.

Valt onderhoud van de vijver binnen de gratis serviceverlening?

Het reguliere onderhoud van de vijver, waaronder het opstarten (in het voorjaar) en uitzetten (in het najaar) van het vijverfilter en het toepassen van waterverbeteringsproducten, valt niet onder onze gratis serviceverlening. U kunt deze werkzaamheden zelf uitvoeren aan de hand van de tips en adviezen die wij u geven. Indien u deze werkzaamheden door ons wilt laten uitvoeren, dan doen wij dat natuurlijk graag. Wij zullen de gemaakte uren en (eventueel) materialen dan aan u doorberekenen.

Valt onderhoud van mijn beregeningsinstallatie binnen de gratis serviceverlening?

Het jaarlijks opstarten (in het voorjaar) en afkoppelen (in het najaar) van de beregeninginstallatie zijn reguliere werkzaamheden. Deze vallen niet onder onze gratis serviceverlening. U kunt deze werkzaamheden zelf uitvoeren aan de hand van de tips en adviezen die wij u geven. Indien u deze werkzaamheden door ons wilt laten uitvoeren, dan doen wij dat natuurlijk graag. Wij zullen de gemaakte uren en (eventueel) materialen dan aan u doorberekenen.

Ben ik verplicht om het onderhoud door jullie uit te laten voeren om recht te blijven houden op de 10 jaar garantie?

Natuurlijk willen onze hoveniers graag het onderhoud van uw tuin uitvoeren. Het voordeel voor u is dat het werk zeer vakkundig gebeurt met de juiste kennis en gereedschappen. Maar het is zeker geen verplichting. Als u het onderhoud zelf wilt uitvoeren, dan vinden wij dat prima en zullen wij u hierbij zo veel mogelijk ondersteunen. Deze ondersteuning bestaat onder andere uit periodiek bezoek van onze servicemedewerker nadat de aanleg van uw tuin is afgerond. Hij geeft u tips over hoe u de ontwikkeling van uw tuin verder kunt verbeteren en zal ook aangeven welke onderhoudswerkzaamheden moeten worden uitgevoerd. Met name in de eerste jaren, als de tuin nog ‘nieuw’ voor u is, zal hij wat vaker langskomen om u te helpen.

Daarnaast ontvangt u bij oplevering van de tuin van ons uitgebreide informatie over de verschillende onderdelen van het tuinonderhoud, die u zeker zullen helpen als u het werk zelf gaat doen.

En heeft u daarnaast nog vragen over het onderhoud van uw tuin? Vindt u het bijvoorbeeld lastig om de beregeningscomputer in te stellen of wil een plant niet goed groeien? Wij zijn heel het jaar telefonisch of per e-mail bereikbaar en staan klaar om al uw vragen te beantwoorden en op te lossen. Lukt het niet om uw vraag telefonisch te beantwoorden, dan komen we gewoon even langs.

Wij komen vrijblijvend bij u langs

In een vrijblijvend oriëntatiegesprek kunnen we de mogelijkheden en ideeën over uw moderne tuin bespreken. In dit eerste gesprek kunnen we u al een globale indicatie geven van de kosten voor de aanleg van uw nieuwe tuin. U kunt een vrijblijvende afspraak maken door het contactformulier in te vullen. Binnen één werkdag nemen wij contact met u op om een afspraak in te plannen.

  • Tuin

Tips

  • Het Rullen

Duurzaamheid